Vanaf vandaag werkt Vilente met Ons Elektronisch Cliënten Dossier van Nedap

Bij Vilente richten we ons op de mens. Dit betekent dat het welbevinden van onze cliënten altijd voorop staat. En dat we een gezond en prettig werkklimaat creëren voor onze medewerkers, vrijwilligers en mantelzorgers. Dit doen we onder andere door hen te faciliteren met de juiste middelen, waaronder een gebruiksvriendelijk Elektronisch Cliënten Dossier.

Aan de slag met Ons
Met de invoering van één nieuw Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) maken we deze belofte waar. De afgelopen maanden is het ECD: Ons van Nedap ingericht voor zowel de zorginhoudelijke als administratieve processen binnen Vilente. Vanaf vandaag kunnen we ook daadwerkelijk aan de slag met het nieuwe systeem. “Met één, gebruiksvriendelijk ECD kunnen wij de zorg voor onze cliënten beter organiseren”, geeft bestuurder Ton Poos aan. “De cliënt krijgt één zorgplan, waarin de benodigde informatie voor kwalitatief goede en verantwoorde zorg makkelijk voorhanden is. Dit komt de samenwerking tussen artsen, behandelaars en onze zorgmedewerkers ten goede”.

Teamcoach Petra Veens wordt erg blij van Ons: “Het ECD is erg duidelijk en overzichtelijk. Fijn is dat de manier van werken binnen Vilente ook is meegenomen. En dat er nagedacht is over hoe we de visie van Vilente en Planetree heel duidelijk blijven terugzien.”

Voordelen voor zowel cliënten als behandelaars
Met Ons kunnen we de zorg van onze cliënten vastleggen, plannen en rapporteren. Ook kunnen we eenvoudig zorgplannen opstellen. Onze cliënten en/of mantelzorgers hebben tevens de mogelijkheid om mee te kijken in het dossier en te communiceren met behandelaren via het cliëntenportaal Caren. Zo werken we samen aan het welzijn van onze cliënten.

Focus op goede en verantwoorde zorg
De afgelopen periode zijn onze medewerkers klaargestoomd door middel van een training. Ze beschikken inmiddels over de kennis en deskundigheid om vandaag met Ons te kunnen starten. En daar is naar uitgekeken. Iedereen staat te popelen om te starten met het werken in één systeem. Alle informatie voor kwalitatief goede en verantwoorde zorg is voortaan gemakkelijk voorhanden.