Voor meer informatie over Vilente

088 - 0321 321
klantadviseur@vilente.nl

Veelgestelde vragen

Hieronder beantwoorden wij de meest gestelde vragen.

Staat uw vraag er onverhoopt niet bij, neem dan contact met ons op!

Heeft Vilente een wachtlijst?

Ons uitgangspunt is om nooit nee te verkopen en altijd zorg te bieden, ook in spoedsituaties. Wij hebben een minimale wachtlijst, afhankelijk van de locatie. Of een woning per direct beschikbaar is, vindt u op onze website https://www.vilente.nl/wonen-bij-vilente/.

Wanneer u niet direct in een locatie van Vilente terecht kunt en u heeft wel een indicatie waarmee u recht heeft op wonen in een woonzorgcentrum, dan zoeken wij samen met u naar een oplossing.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Klantadvies van Vilente op 088 – 0321 321 of stuur een e-mail naar klantadviseur@vilente.nl.

Kan ik een rondleiding krijgen?

Als u interesse heeft in een locatie, bent u van harte welkom om er eens binnen te lopen. Drink een kopje koffie, proef de sfeer. Voelt u zich er thuis?

Natuurlijk kunt u ook een afspraak maken met een klantadviseur van Vilente (088 – 0321 321) voor een rondleiding ter oriëntatie. Als u al een keuze heeft gemaakt voor een locatie en de indicatie bij Klantadvies binnen is, combineren we dit met het intakegesprek.

Hoe krijg ik een indicatie?

Vilente helpt u graag om uw indicatie voor zorg te regelen. Vilente is daarnaast één van de zorgorganisaties in Nederland die in het kader van Regelarme Zorg, zelf mag indiceren. Wij kunnen u daarvoor thuis bezoeken. Samen met u en uw naasten stellen we de benodigde zorg vast. Vilente dient deze aanvraag voor u in bij het CIZ. Op deze manier is uw indicatie dus een stuk sneller geregeld.

Wilt u meer informatie, of een indicatie aanvragen? Neem dan contact op met Klantadvies van Vilente op 088 – 0321 321 of stuur een e-mail naar klantadviseur@vilente.nl.

Waar kan ik mij inschrijven voor een woning?

Of u in aanmerking komt voor een woning bij Vilente, hangt af van de beschikbaarheid op de locatie en van uw indicatie. Wilt u meer weten over indicaties of over wonen bij Vilente? Neem contact op met Vilente Klantadvies. Onze klantadviseurs nodigen u graag uit voor een gesprek om te kijken welke zorg en locatie bij u past.

In sommige aanleunwoningen huurt u de woning van Woonzorg Nederland of van Woonstede. Dit staat bij de locatie vermeld.

Wanneer moet ik een eigen bijdrage betalen?

Heeft u een Wlz-indicatie voor zorg met verblijf, dan betaalt u een eigen bijdrage voor uw zorg. Ook voor zorg en verpleging aan huis betaalt u een eigen bijdrage. Deze bijdrage hangt af van uw persoonlijke omstandigheden (inkomen, vermogen, leeftijd en gezinssamenstelling). Het Centraal Administratie Kantoor (CAK) berekent uw eigen bijdrage. U ontvangt een factuur van het CAK om uw eigen bijdrage te betalen. Op de website van het CAK kunt u de hoogte van uw eigen bijdrage berekenen. U berekent daar ook hoe hoog uw bijdrage is voor zorg thuis. www.hetcak.nl

Kan Vilente ervoor zorgen dat ik hulpmiddelen krijg?

Na een operatie of door ziekte heeft u soms tijdelijk behoefte aan zorghulpmiddelen. Een rolstoel, omdat het lopen moeilijk gaat of een bedleestafel als u veel moet rusten. Vilente leent u deze en andere hulpmiddelen graag uit. De uitleen van deze hulpmiddelen is tot 26 weken gratis. We bezorgen de door u bestelde artikelen aan huis. Haalt u het liever zelf op? Dat kan bij de dichtstbijzijnde locatie van Medipoint. Bel ons op 088 – 0321 321 of stuur een mail naar klantadviseur@vilente.nl. Wij helpen u graag.

Wanneer hulpmiddelen langer dan 26 weken nodig zijn, kunnen deze vergoed worden door de zorgverzekeraar. Kijk voor een overzicht van de vergoedingen in uw zorgpolis of informeer bij uw zorgverzekeraar.
Voor overige voorzieningen of aanpassingen aan uw woning, kunt u terecht bij het WMO-loket van uw gemeente.

De ergotherapeuten van Vilente kunnen u adviseren over aanpassingen, voorzieningen en hulpmiddelen, helpen met de aanschaf en u hiermee leren omgaan. Samen met u kijken zij wat uw probleem is en wat hiervoor de meest optimale oplossing is. Zij hebben regelmatig overleg met gemeenten en zorgverzekeraars. Bel ons op 088 – 0321 321, of stuur een mail naar klantadviseur@vilente.nl.

Komt de fysiotherapeut ook bij mij thuis?

Het Advies- en behandelteam van Vilente bestaat uit onder andere fysiotherapeuten, ergotherapeuten, een logopedist, psycholoog en specialisten ouderengeneeskunde. Behandeling kan ook bij u thuis plaatsvinden. Dit wordt meestal vergoed door uw zorgverzekering.

Neem voor meer informatie contact op met Klantadvies van Vilente via 088 – 0321 321 of met uw zorgverzekeraar.

Ik wil per direct thuiszorg aanvragen. Kan dat?

Vilente Thuiszorg is 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week. Als u dus direct zorg wilt aanvragen, dan kunt u contact opnemen met één van de wijkverpleegkundigen. Zij maken goede afspraken met u. Als het nodig is, komen zij nog dezelfde dag bij u langs en staan met advies en zorg voor u klaar.

Vilente Thuiszorg is bereikbaar op (088) 0321 366 of via e-mail thuiszorg@vilente.nl

Kan mijn vader of moeder nog wel in een verpleeg- of verzorgingshuis terecht?

Dat kan nog steeds, al spreken we op dit moment eigenlijk al niet meer van verpleeg- of verzorgingshuizen, maar van woonzorgcentra. Uw vader of moeder kan hier terecht als dit passend is bij de indicatie, dus bij de eisen die aan de zorg van uw vader of moeder worden gesteld. Heeft uw vader of moeder nog geen indicatie en wilt u die aanvragen?

Neem dan contact op met Klantadvies van Vilente op 088 – 0321 321 of stuur een e-mail naar klantadviseur@vilente.nl. wij regelen het graag voor u.