Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Zilverheuvel

Zilverheuvel

Op de prachtige locatie Zilverheuvel in Oosterbeek woont u volledig zelfstandig in een comfortabele studio. Hier heeft u de rust en ruimte om uw eigen levensritme te behouden, met de geruststelling dat zorg en service altijd binnen handbereik zijn.

Dit kunt u verwachten bij Zilverheuvel

  • Flexibel zorgaanbod: Met ons Volledig Pakket Thuis (VPT) stemmen we zorg en ondersteuning af op uw wensen. Er zijn 24/7 zorgmedewerkers aanwezig. 
  • Eten en activiteiten: In het sfeervolle atrium geniet u dagelijks van ontbijt, lunch en diner. Vrijwilligers organiseren ontspannings- en welzijnsactiviteiten, zoals gezellige borrelmiddagen, muziek, gym en persoonlijke activiteiten.
  • Groen en verbonden: Wandel door de bosrijke omgeving, geniet van de natuur op een bankje of maak een uitstapje met naasten. Elke week komt Appies fruit & bloemenwagen langs om uw bestelde boodschappen langs te brengen.

Goede bereikbaarheid

Zilverheuvel ligt dichtbij treinstation Oosterbeek en de snelwegen A12 en A50, waardoor u gemakkelijk bezoek kunt ontvangen.

Vergoedingenoverzicht

In het Vergoedingenoverzicht Zilverheuvel leest u:
– welke kosten door Vilente worden vergoed vanuit uw zorgindicatie
– welke kosten u betaalt via uw woon- en servicecontract 
– welke kosten u kunt declareren bij uw zorgverzekeraar
– welke vergoedingen u kunt aanvragen bij de gemeente
– welke kosten u zelf betaalt

Kom gerust eens langs!

Wilt u Zilverheuvel zelf ervaren? Plan vandaag nog een vrijblijvende rondleiding. Bereik onze adviseurs wonen en zorg op 088-0321 321.

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik welke zorg ik nodig heb?

Heeft u vragen over zorg en ondersteuning? Het kan lastig zijn om te weten waar u moet beginnen. Vilente helpt u graag op weg om keuzes te maken die het beste bij u passen. Op onze pagina 'advies en ondersteuning bij zorg' helpen we u verder op weg.

Hoe lang moet ik wachten op een plek op de locatie van mijn voorkeur?

Bij de locatie van uw voorkeur ziet u de gemiddelde wachttijd voor deze locatie. Voor de actuele wachtlijst kunt u contact opnemen met onze adviseurs wonen en zorg.

Kunt u niet direct op de locatie van uw voorkeur terecht? Dan zoeken wij samen met u altijd naar een passende oplossing.  

Kan ik de sfeer eens proeven op een locatie?

Heeft u een indicatie en wilt u eens sfeer proeven op een van onze locaties? Maak dan een afspraak met een adviseur wonen en zorg voor een persoonlijke rondleiding.

Heeft u al een keuze gemaakt voor een locatie? Dan maakt een adviseur wonen en zorg een afspraak met u voor een kennismaking. 
 

Waar kan ik mij inschrijven voor wonen met zorg?

Of u in aanmerking komt voor wonen met zorg bij Vilente, hangt af van de beschikbaarheid en van uw indicatie.

Wonen met zorg
Wilt u meer weten over indicaties of over wonen met zorg bij Vilente? Neem dan contact op met Vilente Woonzorgadvies. Onze adviseurs wonen en zorg nodigen u graag uit voor een gesprek om te kijken welke zorg en locatie bij u past. 

Aanleunwoningen
Bij locaties St. Barbara, De Pleinen in Ede en De Sonnenberg en De Molenberg in Oosterbeek is het mogelijk om naast de locatie te wonen in een van de aanleunwoningen. U huurt deze woning van Woonzorg Nederland of van Woonstede. U kunt, indien nodig, gebruik maken van de thuiszorg van Vilente

Kan ik mijn eigen vertrouwde spullen en meubels meenemen?

Het is prettig om bekende en vertrouwde spullen mee te nemen naar uw nieuwe woonplek. Bekende foto’s en schilderijen aan de muur, dat warme, handgemaakte sprei op bed of een eigen leunstoel.

Elk appartement is ingericht met een bed, vloerbedekking en gordijnen. Wij verzorgen ook een basisinrichting als u geen eigen meubels meeneemt. Deze bestaat uit een tafel, stoel, kast, lampen, een bed met matras en bed- en linnengoed.     

Van welke diensten kan ik gebruikmaken?

Als u dat wilt kunt u, tegen betaling, gebruik maken van allerlei diensten, zoals:   

  • Was laten verzorgen door een wasserij   

  • Uw haar laten doen door een kapper   

  • Een telefoon-, internet- en/of tv-abonnement   

Het aanbod van diensten verschilt per locatie. In de folder Hoe werkt het bij Vilente leest u meer over de verschillende producten en diensten.  

Bij wie kan ik terecht voor onafhankelijke ondersteuning?

Bent u afhankelijk van 24-uurszorg vanuit de Wet langdurige zorg (WLZ)? Het Adviespunt Zorgbelang staat voor u klaar met advies en ondersteuning bij de vragen die u heeft. Ontdek hoe zij u kunnen helpen om de juiste zorg te vinden. Ga naar www.adviespuntzorgbelang.nl/langdurige-zorg voor meer informatie.

Betaal ik een eigen bijdrage?

De eigen bijdrage hangt af van uw persoonlijke omstandigheden, zoals inkomen, vermogen, leeftijd en gezinssamenstelling. Het Centraal Administratie Kantoor (CAK) berekent uw eigen bijdrage. U ontvangt een factuur van het CAK om uw eigen bijdrage te betalen. 

Op de website van het CAK kunt u de hoogte van uw eigen bijdrage berekenen.  

Waar kan ik terecht bij vragen over onvrijwillige zorg en veiligheid?

Bij Vilente vinden we het belangrijk dat u zoveel mogelijk de regie over uw eigen leven behoudt. Soms kunnen er situaties ontstaan waarin vrijheidsbeperkende maatregelen nodig zijn, bijvoorbeeld om ernstig gevaar voor uzelf of anderen te voorkomen.

In zulke gevallen zoeken we samen met u en uw wettelijk vertegenwoordiger naar oplossingen om onvrijwillige zorg – zorg waartegen u zich verzet – te vermijden. Als onvrijwillige zorg toch noodzakelijk is, handelen onze zorgmedewerkers volgens de landelijke regels uit de Wet zorg en dwang (Wzd).

Voorbeelden van onvrijwillige zorg zijn:

  • Hulp bij wassen als iemand dat niet wil
  • Medicatie geven zonder dat u dit weet
  • Bewegingsvrijheid beperken, zoals een deur op slot doen of een bedhek gebruiken

Heeft u of uw naaste vragen of behoefte aan onafhankelijk advies over onvrijwillige zorg? Neem dan contact op met een cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (Wzd). Zij luisteren naar uw verhaal en bespreken uw vragen of problemen vertrouwelijk.

De cliëntvertrouwenspersonen zijn: 

Lees meer op de website van Adviespunt Zorgbelang en op de website van Ministerie van Volksgezondheid

Kan mijn partner met mij meeverhuizen naar een Vilente-locatie?

Soms kan uw partner met u meeverhuizen naar een Vilente locatie. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact op met een van de adviseurs wonen en zorg op 088 – 0321 321 of via woonzorgadvies@vilente.nl.  

Wat moet ik weten over het afsluiten van de zorg (verhuizen, overlijden)?

Verhuizing  
Als u zelf wilt verhuizen naar een andere locatie of zorgorganisatie, dan regelt en betaalt u dit zelf. Natuurlijk helpt Vilente waar mogelijk. Als u verhuist naar een andere locatie op verzoek van Vilente, dan regelt Vilente dit voor u.  

Overlijden 
Ondanks verdrietige omstandigheden moeten er na het overlijden ook praktische zaken geregeld worden. Een appartement  opruimen en leeghalen, is vaak een emotionele gebeurtenis. De termijn voor het opleveren van het appartement na een overlijden is 7 dagen, gerekend vanaf het moment van overlijden. Deze termijn geldt ook wanneer er sprake is van opbaring in het appartement. 

Heeft u meer tijd nodig? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de teammanager van de locatie. Hij of zij bespreekt met u welke mogelijkheden er zijn en welke kosten hieraan verbonden zijn.