Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik een eigen bijdrage betalen?

Op de website van het CAK kunt u zelf berekenen hoe hoog uw eigen bijdrage is voor de zorg die u thuis krijgt. www.hetcak.nl

Hoe zit het met de tarieven voor verpleeghuiszorg?

Een verpleeghuis krijgt ongeveer € 210 per dag voor een cliënt met zorgzwaarte 5. Dat is iemand die 24 uur per dag intensieve zorg en begeleiding nodig heeft. In deze animatie laat brancheorganisatie ActiZ zien hoe de € 210 per dag wordt besteedt.
http://youtu.be/yyjRD9pIpaY

Kan Vilente ervoor zorgen dat ik hulpmiddelen krijg?

Na een operatie of door ziekte heeft u soms tijdelijk behoefte aan zorghulpmiddelen. Een rolstoel, omdat het lopen moeilijk gaat of een bedleestafel als u veel moet rusten. Vilente leent u deze en andere hulpmiddelen graag uit. De uitleen van deze hulpmiddelen is tot 26 weken gratis. We bezorgen de door u bestelde artikelen aan huis. Haalt u het liever zelf op? Dat kan bij de dichtstbijzijnde locatie van Medipoint. Bel ons op 088 – 0321 321 of stuur een mail naar klantadvies@vilente.nl. Wij helpen u graag.

Wanneer hulpmiddelen langer dan 26 weken nodig zijn, kunnen deze vergoed worden door de zorgverzekeraar. Kijk voor een overzicht van de vergoedingen in uw zorgpolis of informeer bij uw zorgverzekeraar.
Voor overige voorzieningen of aanpassingen aan uw woning, kunt u terecht bij het WMO-loket van uw gemeente.

De ergotherapeuten van Vilente kunnen u adviseren over aanpassingen, voorzieningen en hulpmiddelen, helpen met de aanschaf en u hiermee leren omgaan. Samen met u kijken zij wat uw probleem is en wat hiervoor de meest optimale oplossing is. Zij hebben regelmatig overleg met gemeenten en zorgverzekeraars. Bel ons op 088 – 0321 321, of stuur een mail naar klantadvies@vilente.nl.

Komt de fysiotherapeut ook bij mij thuis?

Het team van het Advies- en Behandelcentrum van Vilente bestaat uit onder andere fysiotherapeuten, ergotherapeuten, een logopedist, psycholoog en specialisten ouderengeneeskunde. Behandeling kan ook bij u thuis plaatsvinden. Dit wordt meestal vergoed door uw zorgverzekering.

Neem voor meer informatie contact op met Klantadvies van Vilente via 088 – 0321 321of met uw zorgverzekeraar.

Ik wil eigenlijk per direct thuiszorg aanvragen. Kan dat?

Vilente Thuiszorg is 24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week. Indien u dus direct zorg wilt aanvragen, dan kunt u contact opnemen met één van de wijkverpleegkundigen. Deze staan u direct te woord en maken goede afspraken met u. Indien nodig komen zij nog dezelfde dag bij u langs en staan met advies en zorg voor u klaar.

Vilente Thuiszorg is bereikbaar op (088) 0321 366 of via e-mail thuiszorg@vilente.nl

 

 

Kan mijn vader of moeder nog wel in een verpleeg- of verzorgingshuis terecht?

Dat kan nog steeds, al spreken we op dit moment eigenlijk al niet meer van verpleeg- of verzorgingshuizen, maar van woonzorgcentra. Uw vader of moeder kan hier terecht als dit passend is bij de indicatie, dus bij de eisen die aan de zorg van uw vader of moeder worden gesteld. Heeft uw vader of moeder nog geen indicatie en wilt u die aanvragen?

Neem dan contact op met Klantadvies van Vilente op 088 – 0321 321 of stuur een e-mail naar klantadvies@vilente.nl. wij regelen het graag voor u.

Hoe krijg ik een indicatie?

Vilente is één van de zorgorganisaties in Nederland die in het kader van Regelarme Zorg, zelf mag indiceren. Wij bezoeken u thuis en houden een interview met u en uw familie. Aan de hand daarvan stellen we samen de benodigde zorg vast en Vilente dient deze aanvraag voor u in bij het CIZ. Op deze manier is uw indicatie dus een stuk sneller geregeld.

Wilt u meer informatie, of een indicatie aanvragen? Neem dan contact op met Klantadvies van Vilente op 088 – 0321 321 of stuur een e-mail naar klantadvies@vilente.nl.

Heeft Vilente een wachtlijst?

Ons uitgangspunt is om nooit nee te verkopen en altijd zorg te bieden, ook in spoedsituaties. Wij hebben een minimale wachtlijst, afhankelijk van de locatie. Of een woning per direct beschikbaar is, vindt u op onze website http://www.vilente.nl/beschikbare_woning/.

Wanneer wij u niet direct in een locatie van Vilente kunnen plaatsen en u heeft wel een indicatie op naam van Vilente waarmee u recht heeft op wonen in een woonzorgcentrum, dan zoeken wij samen met u naar een oplossing.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Klantadvies van Vilente op 088 – 0321 321 of stuur een e-mail naar klantadvies@vilente.nl.

Hoe kom ik bij De Klinkenberg?

Het adres van De Klinkenberg, waar ook Thuiszorg, Zorgadvies en Service Bureau gevestigd zijn, is Nieuwe Klinkenberg 1 in Ede. Dit adres kunt u (nog) niet invoeren op uw navigatiesysteem, omdat het een nieuw adres is dat door de gemeente in het leven is geroepen. U kunt wel invoeren: Nieuwe Kazernelaan 49D. Dit ligt ongeveer tegenover De Klinkenberg.

Route Nieuwe Klinkenberg 1

Komt u vanaf de N224?

Ga bij de rotonde links de Nieuwe Kazernelaan in. De Klinkenberg bereikt u door linksaf te slaan bij het voormalig terrein van de Simon Stevinkazerne. De Klinkenberg staat hier op een bord aangegeven. Vervolgens gaat u direct weer links en komt u terecht op de parkeerplaats.

Komt u vanaf de Klinkenbergerweg?

Vanaf de Klinkenbergerweg slaat u de Eikenlaan in. Zo komt u vanzelf uit op de Nieuwe Kazernelaan. Volg de weg tot voorbij het Leger des Heils en de voedselbank (gelegen op de hoek in een bocht). Sla rechtsaf bij het bord waarop De Klinkenberg staat aangegeven. Vervolgens gaat u direct weer links en komt u terecht op de parkeerplaats.

Komt u met het openbaar vervoer?

Lijn 6 vanaf station Ede-Wageningen stopt vlakbij De Klinkenberg halverwege de Nieuwe Kazernelaan. Plan uw route op www.9292ov.nl.

Kan ik een rondleiding krijgen?

Wanneer u interesse heeft in een locatie, bent u welkom om eens binnen te lopen. Drink een kopje koffie, proef de sfeer. Voelt u zich er thuis?

Natuurlijk kunt u ook een afspraak maken met een klantadviseur van Vilente (088 – 0321 321) voor een rondleiding ter oriëntatie. Wanneer u al een keuze heeft gemaakt voor een locatie en de indicatie bij Klantadvies binnen is, combineren we dit met het intakegesprek.

Welkom bij Vilente!

Waar kan ik mij inschrijven voor een woning?

Of u in aanmerking komt voor een woning, hangt af van de beschikbaarheid op de locatie en van uw indicatie. Wilt u meer weten over indicaties of over wonen bij Vilente? Neem contact op met Vilente Klantadvies . Onze zorgadviseurs nodigen u graag uit voor een gesprek om te kijken welke zorg en locatie bij u past. Welkom bij Vilente!

In sommige aanleunwoningen huurt u de woning van Woonzorg Nederland of van Woonstede. Dit staat bij de locatie vermeld.

Vilente biedt thuiszorg, verzorg- en verpleeghuiszorg en aanvullende diensten in Renkum, Ede en Wageningen.